Hemma gjort te

Sitter just nu i detta nu och leker med Prisma, dricker hemma gjort te (berättar mer snart) läser Sofi Lindbergs blogg och lyssnar på musik. Prisma tycker jag är jäääätte tråkig och gör jätte roliga läten och hoppar omkring, allt för att få min uppmärksamhet. Självklart går det inte att hålla sig från att leka, men hon är ganska så hårdhänt, vet inte riktigt hur jag ska lära henne att leka mjukt (med munnen alltså)... Hmm får klura på det. Ska idag börja läsa lite böcker så jag får säkert inspiration där ifrån :-)

Det här med det hemma gjorda teet, jag rev ingefära som jag la i 1 liter vatten som sedan fick koka upp, sedan stängde jag av plattan och silade av ingefäran och hällde i ingefära vattnet i ett liter mått, hällde upp en kopp, pressade en halv citron där i samt 1 tsk honung. Det var helt okej faktiskt, lite starkt, surt och sött på samma gång! Tanken är att jag ska bli helt frisk av detta ;-), för på onsdag ska jag ju vara på gymmet! Har läst massa bloggar och har fått en rejäl dos med inspiration OCH motivation. Är såååå taggad!! Vill bara kötta på gymmet nu, jag är 110 % säker på att tills sommaren så har jag nått en form jag vill ha. Dock kanske inte exakt, men jag kommer att vara på mycket god väg, för jag har sån jäkla bra disciplin nu, och jag vill verkligen det här, jag kan, bara jag vill. Och det kan ni med, jag lovar er.

Så fort den här satans förkylningen är över, då jääääklar. Då kommer tiden gå fort så är snart M hemma igen :-)

  
Så här såg jag ut sommaren 2008, inte så illa egentligen, men inga muskler alls! Kommer få en kick ass
body, I know it... Tack pappa för lättränad-generna! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback