Cardio jag kommer varva mellan

30/30 sek på löparbandet

  • Uppvärmning 2-5 min jogging
  • Öka hastigheten så att du måste spurta i 30 sek
  • Hoppa av bandet (prova detta i lugnt tempo första gången så att du inte ramlar av) stå på sidorna av löparbandet, låt det fortsätta rulla.
  • Hoppa på igen efter 30 sek och upprepa detta 15-20 ggr
  • Avsluta med att varva ner med 2-5 min jogging
  • Öka gärna till 40/20 sek när 30/30 känns för lätt dvs 40 sek snabbt, vila 20 sek

2/1 min på spinning

  • Värm upp med2 min i lugnt tempo öka sedan motståndet så att du kan stå upp och trampa på.
  • Pressa digi 2 min
  • Fortsätt att stå, lätta lite på motståndet och trampa i sakta tempo 1 min för att varva ner.
  • Öka åter igenmotståndet och tempo i 2 min, upprepa dessa intervaller i20-30 min
  • Varva sedan ner någon minut sittandes med lätt motstånd

4/2 min på rotex/crosstrainer

  • Värm upp på med lättmotstånd i 4 min.
  • Öka motståndet betydligt och trampa på i 4 min, håll så högt tempo du orkar under dessa minuter. Du kommer inte kunna hålla samma tempo hela 4 min men pulsen kommer definitivt hållas högt så länge du tar i det du orkar.
  • Sänk motståndet igen i 2 min, varva ner.
  • Öka på igen i 4 min. Upprepa detta i 20-30 min
  • Varva slutligen ner i några minuter

Saxat från artikeln Drömformen del 1 med Linda Fodor
LÄNK: http://se.betterbodies.se/article/local-sweden/2011-01-20/dromformen-del-1-av-linda-fodor/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback