Legblaster – från fitnessguru.se

I förrgår (måndags) var det ben på schemat och jag körde ett pass á fitnessguru som han döpt till legblaster. Det är många benövningar på schemat och det ska vara högt tempo med tunga vikter (läs: så tunga vikter som man klarar av att köra alla reps) så det är ett väldigt tungt pass. Jag kommer definitivt att använda detta varje gång jag tränar ben. Jag körde inte ens fullt ut, jag gjorde inte alla övningar heller, jag tror jag hoppade över liggande bencurl, 10 min djup stretch och gick bara 5 min med 15 graders lutning på bandet för vaderna (dock på en mycket högre hastighet än vad man egentligen skulle upptäckte jag nu) och jag har haft rätt svårt att gå de två senaste dagarna haha.

Träningspasset ser ut så här exakt:

Benpress 3*8 (Dropset- kör till failure halvera vikten och kör till failure igen).
Knäböj 2*8
Boxsteps alt. Utfall 2*12
Benspark 3*12-24 (Superset- Varannat set Benspark & Liggande bencurl utan vila i mellan).
Liggande Bencurl 3*8
Stående vadpress 3*15
Gångband med 15 graders lutning i 7min (för vader).
10 min djup stretch (detta kan ev. medföra bättre muskeltillväxt)


Dagen efter, alltså igår, så var jag och lillebror i Sickla och shoppade. Jag fick med mig ett par nya träningstights, ett vanligt linne som jag ska träna i, en träningsbag, och en blus. Tror inte det var så mycket mer? Hittar aldrig särskilt mycket utan det är alltid enstaka plagg. Förutom när jag INTE har pengar då förstås, för då hittar man ju tonvis med saker man vill köpa.
Nisse där emot hittade jätte mycket! Chinos, skjortor, strumpor, kalsonger, jeans, tishor (långärmade och kortärmade) så grabben har en ny garderob! Han hittade till och med vinterhandskar haha.

Dagens träningspass blev biceps och axlar! Vet inte om jag kunnat göra bättre ifrån mig, men jag är ganska svag än så länge så det blir inga tunga vikter. Men det kommer snart, det vet jag :-)


Så här såg det ut i somras, snacka om chillare ha ha
usch vilka smutsiga strumpor! bläää


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har hål på hälen oxå!

2012-01-15 @ 16:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback