Funderingar angående kost och träning, OBS: LÅNGT

Jag är ganska rolig. Jag är verkligen en antingen eller person ibland. Speciellt när det gäller träning, där är det verkligen antingen eller. Antingen så kör jag hårt eller så kör jag inte alls. Jag går inte runt å slöar utan jag verkligen kör! Antingen så äter jag inget gottis alls (typ) eller så äter jag massor. Kosten är en viktig del för att få de resultat man vill ha i träningen.

Jag har ibland väldigt svårt att hålla mig till en bra diet för jag ”fuskar” alltid. Eller?
Jag äter oftast en väldigt bra frukost som består antingen av stekta ägg, kokta ägg, keso, kalkon, gröt, grovt bröd och alltid ett stort glas vatten. Lunch blir ibland lite sen eller ingen alls för jag äter mellanmål på lunch tid och sen är det dags för middag, allt beror på när jag gått upp på morgonen. I alla fall så försöker jag ha en proteinkälla som typ kyckling eller kalkonfilé, fläskfilé eller liknande, ibland lax osv. Sen en sallad till det och ofta en sås till annars blir det så tråkigt. Ibland har jag lite vitt ris till, ibland cous cous och ibland bulgur.

Men ibland så får jag ju sådana vansinniga cravings efter saker, som t ex fil och start. Mmmm jag skulle kunna äta hur mycket som helst! Nu är ju inte det något som är väldigt onyttigt men det ligger ju inte på listan över nyttigt förutom filmjölken möjligtvis som innehåller massa bra grejer. Och bröd, mackor, alla vet att jag älskar det. Jag försöker att alltid välja ett grövre alternativ om jag nu måste äta mackor, men hur bra är det egentligen?

Här om kvällen, igår faktiskt, så satt jag och mamma och fikade på kvällen. Då åt jag två mackor med leverpastej och ädelost på, och ut över det så käkade jag typ hundra pepparkakor med ädelost på.
Mina tankar springer iväg till ”ja, jag vet att när man tränar kan man äta mer eftersom metabolismen blir högre o.s.v., men vad vill jag uppnå för resultat?” Det går inte att sitta å trycka i sig en fet tallrik fil och start på kvällen eller efter man ätit för att man är så sugen på det.

Jag har ganska höga mål med hur resultaten ska vara efter ett tag och då måste jag hålla mig till ett bra mat schema och träningsschema. ”Fuskar” jag så kommer det ta längre tid och det vill jag ju inte. Men det är såå svårt att avstå från sådana mumsiga saker!! Självklart kommer jag att ha en ätardag/vecka men det känns som det är så lång tid att vänta på den dagen hela veckorna. Jag är ganska klar över vad som behövs för att jag faktiskt ska uppnå de mål jag vill uppnå men har lite svårt att komma ihåg det ibland.

Tur att jag inte fuskar med massa godis, chips och liknande… Men jag måste ju erkänna att jag ätit sådant också och fuskat men inte i den utsträckning som det blir med det som jag nämnt nu.

Jag är i alla fall för övrigt väldigt duktig och jag dricker relativt mycket vatten på dagarna, håller inte koll på hur mycket det är men skulle förmodligen behöva dricka lite mer. Jag äter alltid en bra frukost och sköter mig någorlunda bra under dagen. Detta är en enorm utmaning för mig att faktiskt säga NEJ till vissa saker att äta. Jag älskar ju mat J, men som sagt. Det är resultaten som styr just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback