Uppe med tuppen

Fråga mig inte varför jag är uppe så här tidigt på en lördagsmorgon.... Jag vaknade och kände att jag inte kunde somna om, så det fanns inte så mycket att göra än att gå upp. Det är frost ute, och ca 2 minusgrader. Uscha buscha jag väntar ett litet tag med min morgonprommis tror jag... Eller så sätter jag på mig varmare kläder bara, hehe..

Gårdagens pass på gymmet är jag halv nöjd med... Men nu vet jag hur jag ska förbättra det tills nästa gång!

Hantelcurl 10x3
Dips 8-10x3
Hantelrodd 10x3
Bröstpress 8-10x3
Latsdrag 10x3

Som ni ser så är det typ en muskelgrupp per övning och för att få så bra resultat som möjligt så ska jag göra 3-4 olika övningar PER muskelgrupp. Så nästa gång lägger jag till cablecurl, hammercurl och stångcurl (ska försöka få med mig pappa då så han kan hjälpa mig) samt pushdown, kickback, french press(med hantel), hantelpress, arnoldpress, hantelpress framåt (får ont i nacken av att göra hantelpress åt sidorna så dom övningarna skippar jag), marklyft, hyperextensions.

Jag kommer absolut inte göra alla dessa övningar samtidigt utan fokuserar då på kanske två muskelgrupper som biceps och triceps eller axlar och rygg t ex. Jag är inte sådant jätte stort fan av bröstmuskler, men självklart kommer jag att köra en del bröst också.
Något som jag tycker är svårt är att få kontakt med ryggmusklerna, att göra övningarna på rätt sätt. Jag gjorde två ryggövningar igår och nu känner jag lite träningsverk i övre delen av ryggen så förmodligen gjorde jag ganska rätt i alla fall, men ska fortsätta köra och jag tror att ju fler ggr man gör en övning desto lättare lär man sig att få kontakt med musklerna.

Idag är jag hemma från gymmet vilket innebär att jag ska ut på en powerwalk prommis snart. Jag har ingen aning om någon speciell runda som tar en viss tid men jag satsar på att gå i alla fall 5 kilometer så det blir ju till att gå massa omvägar och sådant, haha.. Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sedan slänga på mig träningskläderna.


TRÄNING FOR LIFE :)
/ Julia


Kommentarer
Postat av: Andriana

Anna-Maria är SJUKT SNYGG.

2010-12-21 @ 18:51:24
URL: http://andrianas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback