Hmmm ska jag konvertera??

Haha detta är helt sjukt men jag tycker verkligen det är kul med trav. Jag känner väl inte att jag vill bli värsta super kusken eller så men jag tycker det är så kul! Det är fartfyllt och hästarna är trevliga och knäppa :) Plus att jag har jordens träningsverk precis där jag vill ha träningsverk, under rumpan och runt om typ. Helt galet hihi! Det får man efter att rida monté ska jag tala om för er... Samt att man får ett par rejäla arm muskler eftersom man kör och rider en del starka hästar. Travsara tar ju sin sambo och brorsa i armbrytning så jag antar att man blir stark ;) Haha.

Idag har vi i alla fall kört på morgonen, jag körde Pucken på flisen och Sara körde Jalle. Det gick bra men var så sjukt jävla tungt så vi körde inte på så mycket. Sen körde vi Fresa och Ödla, det gick bra. Ödla var seg som en ko men kämpade så tappert så hon var duktig med tanke på vilket jävla fetto hon är :P Sedan var det dags för lunch och vi höll på att somna för vi är så trötta efter att köra hästar dagarna in och ut haha även fast vi inte kör så många, det blir ju typ bara 3-4 om dagen vilket inte är mycket. Men vi är ju inte så snabba ännu ;P På eftermiddagen så la vi in en stor höbal till hästarna i bastufållan för där fanns det inge mat typ, Moddan tyckte det var kul och gick typ på lastaren i princip medan alla andra sprang åt alla håll. Så vi spred ut det så fick tottohästarna äta!
Sedan släppte vi ut lite hästar och tog in några. Vi red monté på Zebb (jag) och Mumin (Sara) och vi körde intervaller på rakan och det var sjukt kul för Zebb var så jävla fin! Riktigt duktig för att inte ha sprungit fort på två månader och travsara verkade vara riktigt stolt över hans puls som låg på 74 när vi kom hem :)

Jävlar nu blev det långt ;P Jaja ha det bra jag tror jag ska vila ett litet tag innan middagen nu!

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

trav är kul :)

2009-07-23 @ 19:01:43
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Julia

Jaa som fan! har ridit monte och kört hela veckan :) snabbjobb och jogging... snabbjobb e ju helt klart bäst ;)

2009-07-24 @ 22:08:20
URL: http://breitholtzjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback