Hej bloggis!

Just nu jobbar jag, på berga. Det är as skönt faktiskt! Inte alls mycket att göra, vi kollar alla hästar i sommarhagen, tar in lite hästar, mockar jätte lite, och så kör vi hästar hela dagen :) Antingen så kör vi dom eller så rider vi monté, det beror på :) jag tycker nog att det är roligare med monté på snabbjobb (rakbana i intervaller typ) men att köra är roligast med allt hihi. Jag har fattat tycke för travet fatiskt, undrar var jag kommer att hamna i hästväg i framtiden haha... ;)

Så vad har vi gjort då.. Jag och Sara :).

Måndag: Vi körde några hästar, jag kommer inte ihåg vilka vi körde exakt men jag körde iaf Pucken sen kommer jag inte ihåg :) Sara blev sparkad i ryggen (lyckligtvis träffade hästen Jobie bara med benet, inte hoven) Juste jag körde Joggi också medan Sara red monté på Surfinia, vi körde på flisen och så var det ett dike där det var vatten i så Joggi tar vääärldens skutt över och jag var inte riktigt beredd för jag hade ena benet vilandes så jag höll på att flyga ur vagnen haha men det gick bra! Eller det kanske var på tisdagen?

Tisdag: Jag körde Ödla, och två till, tror jag?? Jag kommer inte ihåg. Bra minne där ;) Lite äventyr hade vi, vi släppte Drago (en av körhästarna) in till Calle, Jalle, Pucken och det gick jätte bra :) Haha jag menar det kunde ju gått illa. Jag kommer inte ihåg om det var på måndagen eller tisdagen vi skulle sätta dit elstängsel så en del av ridhästarna kunde gå i alla hagar och då när jag satte dit den undre tråden så fick jag en stööööt! Shit pomfritt alltså jag blev chockad och skrek aj haha även fast det inte gör ont... :P

Onsdag: Idag så har jag kört Farfar (Orion Laser) på en jogging tur tsm med Ture som Sara körde. Sen har jag ridit monté på Zebb och Flicka :) Zebb var jobbig för han höll på med sin tunga även fast jag hade spärrgrimma och korsgrimma (eller vad det nu heter) och det gjorde så att han slängde rätt mycket med huvudet. Annars var han taggad och var riktigt duktig :) Flicka var rätt ostadig i kroppen och var lite svår att hålla rak och JÄVLIGT fet. Vi körde till GP och tillbaka till rakan där vi körde två intervaller men den feta lilla tjejen orkade inte så mycket utan hoppade (gick upp i galopp) tre gånger, men annars var hon as duktig för hon ville verkligen!! Jätte fin :) Vi gick om Mona när vi låg flera meter bakom, typ 10 hihi lite stolt e jag :) Men sen hoppade hon som sagt men Sara tyckte Mona kändes as fin så det var kul :)

Sen fick jag och sara lära oss hur man sätter in en kanyl i muskeln och sprutar in b-vitamin i, exakt hur man ska göra. Skit bra! Vi har också fått springa med två hästar samt visiterat samt använt en visitertång som man kan se ifall de har olika skador som har med hoven och sådant att göra. Nyttigt! :)

Snart ska jag sova :)

God nattis!


Kommentarer
Postat av: Amanda aka Amzie

Krysspärrgrimma ^^ ;)

2009-07-23 @ 17:57:17
URL: http://amzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback