Nyss hemkommen

Har precis kommit hem efter en lång dag i stallet. Jag hade utsläppet så jag och Sara makade oss upp och gjorde lite mackor och sedan drog vi till stallet och släppte ut hästarna, det gick snabbt så vi mockade och gjorde foder till våra hästar och sedan käka vi frukost och letade efter nån rolig gran som winston kunde tugga på. Sen var det dags att rida! Allt började med att Lola var fullständigt tok hård i höger, hon bara VÄGRADE att ställa höger! Jag fattade inte varför och hon blev mer och mer stressad och jobbig och började hoppa och backa och skutta och ja allt man kan tänka sig nästan. Så jag använda spöt som en tillrättavisning men jag inser att det är ingen idé att spöa upp hästen utan att vara lugn och bestämd är mycket bättre så jag la ifrån mig spöt och försökte med den metoden. Det gick väl inte så värst mycket bättre men hon stressade ner iaf och det var bra. Sen red vi och det gick bättre och bättre för Anne-Carin så till slut så slutade vi tio minuter innan för hon var riktigt trött i bakbenen sen igår också vilket gjorde att hon inte släpper till ryggen lika bra idag så det är inte så bra..

Men det gick bra som sagt till slut och plötsligt utbrister Anne-Carin att hon vet varför Lola har varit så besvärlig i höger idag. Jag har råkat att glömma stoppa in nosgrimman innanför "bettet" vilket gör att hästen känner av det väldigt tydligt och det nyper nog till ordentligt där varje gång man tar i höger. Så nu förstår jag varför det var så! Lilla lolis, så snäll hon var egentligen som släppte till mot slutet ändå..


Jag och lolis med Anne-Carin i bakgrunden

Jag och mamma var och åt lunch idag på thai restaurangen i västerhaninge och pratade över vad vi ska göra med Lola. Jag är väl nästan 100 % säker på vad vi kom fram till men jag väntar lite med att skriva det här förrens jag är helt säkert.
Det var i alla fall en väldigt trevlig lunch, och jag tror vi fick ut mycket av det! Nästa möte blir med Anne-Carin för att planera framtiden :)

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu, är väldigt trött så jag tror jag tar det lite lugnt och vilar lite, och sedan ska jag träna. Jag får ingen träningsverk, det stör mig! Tränar jag fel? Nej idag ska jag köra på som tusan! Jag tror min kropp orkar mycket mer än vad jag tror, så jag kan nog ta i lite mer ändå. Allt tack vare att man mockar och springer runt i stallet som en galning nästan varje dag ;) haha.

Ha det så bra, jag lovar att uppdatera senare för er få läsares skull!

Kommentarer
Postat av: Anonym

fiin hääst :D

har du börjat rida med kandar nu alltså?

2009-01-11 @ 16:04:03
Postat av: Julia

Tack! Japp det har jag :)

Vem är det som kommenterat? :P



2009-01-11 @ 20:15:43
URL: http://breitholtzjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback