Kost och träning (långt)

Jag tänker från och med detta nya år 2009 att börja träna regelbundet. Har aldrig tränat på gym, eller dylikt i hela mitt liv. Eller, räknas gymnastik i max ett år? Jag var ju iof väldigt duktig kommer jag ihåg nu när jag tänker efter. Jag fick i julklapp ett SATS gymkort, som jag hade önskat mig, och till min förvåning blev jag inte så glad som jag trodde. Jag hade då hunnit tänka igenom om jag skulle hinna med att träna minst tre ggr på SATS, i veckan. Med skola, häst, och en relation att ta hand om så kände jag att, nej det kanske inte är så realistisk just nu. Jag får helt enkelt vänta tills jag har tiden. Jag tänker gå ut med bra betyg, vårda de relationer som jag har och göra det bästa av situationen. Att träna på gym flera gånger i veckan när man har så mycket annat, är att vara lite för självisk, för det kommer att gör att man glömmer bort annat viktigt i livet.


Ser ni? Super smart!


Muuums

Så jag har kommit på en jätte bra idé som väger upp mot den här gym idén! Man kan ju faktiskt lika gärna träna hemma. Visst, man har inga maskiner eller någon personlig tränare, eller några pass att gå på. Men det betyder inte att man kan bli minst lika vältränad som på ett gym. Med rätt kost, och träning så går det! Jag ska börja med att lägga om mina matvanor och träna varje morgon(förutom lördagar) med antingen spinning effektivt i 25 min eller 45 min powerwalk innan frukost. Sedan kommer jag utöver det att träna ca 4 ggr i veckan med diverse pilates och styrke övningar, med hjälp av tränings DVD:er, en yoga matta, pilatesboll, hantlar och diverse redskap som inte kostar alls mycket! Kommer träna ca 45 min/gång jag tränar och det kommer att ge resultat. Men, jag kommer aldrig låta det här bli till en fixering. Jag vet att det jätte lätt kan bli det, speciellt för osäkra tjejer med sjuka ideal.

Jag har turen att ha väldigt bra gener, och som är ännu mer tur är att jag har mycket gener från min pappa som är väldigt lätt tränad. Så förhoppningsvis kommer jag inte behöva överdriva så fruktansvärt mycket, utan det räcker med några dagar i veckan så kommer jag bli vältränad och SKIT snygg! :) Jag menar, jag ser inte så fruktansvärt hemsk ut nu, och jag har ridit i flera år och det är den enda träningen jag har fått och det mest negativa med den träning är att man lätt får ett "flat-ass" och otränade bakre lårmuskler. Och det är just de områdena jag är minst nöjd med så det kommer att vara min främsta fokusering, på ben och rumpa. Och för det har jag perfekta övningar! :)


Jag har turen också att en av min pappas bästa kompisar ska flytta in här hos oss ett par månader och Magnus råkar vara en riktig träningsfantast, och Camilla äter bara nyttig mat. Så, halleluja moment! Magnus hjälper mig med träningen och Camilla med maten. Eller rättare sagt, vi alla kommer att hjälpas åt. Så det blir super kul. Magnus ska även ta med sig sin spinning cykel (sådan som finns på gym), och den kommer jag defenetivt att använda! Det här kommer bli SÅ kul!
Beach-09, here I come!


Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback