Hemska jävla idioter

Kom hem igår vid halv fem tiden, och skulle bara slänga in katterna (som vi hämtade i haninge för dom hade blivit kastrerade) hemma och hämta bensin så skulle jag åka tillbaka med camilla till tungelsta där jag har min 4-hjuling. Men så ser jag att dörren är uppbryten och blir helt chockad! Så Camilla säger åt mig att inte gå in och det gör jag inte och sedan ringer vi polisen och dom kommer efter 1½ - 2 timmar, kommer inte riktigt ihåg. Så kollar dom igenom huset och så, sedan får jag gå in för att se vad som är borta. Huvudsakligen så har tjuvarna gått igenom mitt och framförallt pappas rum och det som är borta är arvegods, silver och guld och lite skedar och dopskedar och sådant. Inte så mycket av värde, som tur var, men ändå.. Jag är glad att inget annat försvann. Idag kommer teknikerna för att kolla spår och sådant, sedan ringer vi låssmed och så får han fixa låset igen.

Usch det var verkligen jätte jobbigt att vara med om det här. Man känner sig så fruktansvärt kränkt på något sätt och det känns äckligt att det har varit människor och verkligen rotat runt i vårat hus. Men jag tror dom hade bråttom, för att i mitt rum så har jag en burk med pengar i, var av 2 st 500 lappar och dom hade missat det (tur för mig..!). + Att dom trodde att pappas klocka (armandet är sönder) inte var värd någonting så den tog dom inte heller, det var bara det att den var värd mer än allt silver och sådant.. Så.

Det hade tydligen varit flera andra rån på sorunda vägen så polisen misstänker att det är en liga, och dom är nästan helt säkra på att det är samma gäng som har varit runt på dom olika ställena. HOPPAS dom får tag i dom här hemska jävla idioterna! Jag vill göra huset så säkert så att ingen vågar komma i närheten!!

Uppdaterar mer ikväll kanske, beroende på vart jag är någonstans.

Kommentarer
Postat av: Jonas Breitholtz

Tjena, du verkar ha styrt upp det hät riktigt snyggt, tjejjen!

Hoppas bara polisen gör sitt jobb och sätter fast dom svinen.



Tur att dom inte snodde hela huset, vilket dom ju kunde ha gjort med tanke på läget



Ha det bra

/J



Föresten, var det inte nån som sa nått om att skaffa larm för ett tag sedan? :/

2009-01-18 @ 15:04:19
Postat av: Julia

jo camilla och magnus har också hjälpt till väldigt mycket så det har varit skönt!



ja, jag var verkligen orolig att de skulle sno massa annat, typ tv, datorer och sådant men nej.. det är nog inte så mycket alls som är snott egentligen tror jag.



jag vet! pappa sa det när vi pratades vid... Nu blir det larm och alla säkerhets åtgärder som går att ta, för jag vill inte ha ett inbrott till!



kram

2009-01-18 @ 15:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback