David Kirsch

Längtar du efter den perfekta rumpan? Här är stjärntränaren David Kirsch's bäst tips!



1 Sumo-knäböj

Till den här övningen behövs inga redskap, du kan i princip göra den på kontoret. Dessutom ger den både kondition och effektiv styrketräning. En av Heidi Klums favoritövningar!

1. Stå med fötterna bredbent och placera händerna på höfterna.
2. Sätt dig ner, som om du skulle sätta dig på en stol. Res dig upp igen och lyft samtidigt upp höger ben mot taket.
3. Repetera övningen med vänster ben. Upprepa totalt tio gånger med varje ben.



2 Knäböj i plié

  Den här övningen fokuserar på lårens insida och den undre delen av rumpan.

- Modellerna brukar göra den här övningen innan de går ut på catwalken eftersom rumpan direkt får en tajtare look, säger David Kirsch.


1. Ställ dig med benen i sär. Låt knän och fötter peka utåt i cirka 45 grader.
2. Dra in rumpan, böj på knäna och sjunk nedåt samtidigt som du lyfter hälarna från golvet och står på tå.
3. Håll positionen i fem sekunder. Sänk ner ­hälarna i golvet igen, men stå kvar med böjda knän. Upprepa 15 gånger.



3 Näbbdjursgång

  - Den här övningen ser lite rolig ut, men den är en riktig rumplyftare. Anne Hathaway älskar den, vi lyfte hennes rumpa hela fem centimeter med hjälp av den, säger David Kirsch till tidningen Glamour.


1. Ställ dig i en bredbent, halv­sittande position.
2. Lyft båda händerna och placera dem bakom huvudet, som när du ska göra situps. Vill du maximera ­övningen kan du hålla en medicinboll ovanför huvudet.
3. Håll in magen och spänn rumpan. Gå sedan framåt, ett steg i taget, hela tiden i halvsittande position. Ett lagom pass är att gå från ena kortväggen av ett rum till den andra och tillbaka.


Enjoy!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

såg övningarna i Glamour när jag var och klippte mig. Tänkte, de här övningarna måste jag komma ihåg! Tror du att jag gjorde det? Nej självklart inte därför blev jag SÅ glad när jag sökte på nätet och hittade din blogg med alla tipsen!

TACK!

förresten, har du provat de? Fungerar de för dig?

2009-05-12 @ 16:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback