Seg morgon

Godmorgon bloggen!

Idag känner jag mig väldigt vuxen faktiskt. Jag ska ordna upp lite saker i livet så som ekonomi, relationer, egen utveckling, mål i livet mm. Rätt kul faktiskt, hoppas det går vägen. För det första måste jag skaffa ett jobb av flera olika anledningar. Den första anledning är främst för att jag vill ha en ny häst, och förutsättningen för att jag ska få en ny häst, är att jag har ett jobb så jag kan betala mina träningar för Anne-Carin själv. Anledning nr två är att jag vill kunna gå och köpa en tröja, om jag vill det, jag vill kunna lägga undan pengar, om jag vill det. Jag vill inte vara 100 % beroende av mina föräldrar vilket kan bli väldigt svårt emellanåt.

Jag och mamma ska någon dag sätta oss ner och sätta upp regler och sådant för nästa häst. Vem som sköter vad, ansvarsområden och sådant helt enkelt. Då det kan bli lite dålig kommunikation mellan oss och lätt bli lite tjafs, så är ett "kontrakt" det vi behöver så vi har något att följa samt rätta oss efter. Det ska bli kul!

Ja, idag är det ju tisdag kom jag på, för jag höll på att säga söndag. Har ingen tidsuppfattning, lite jobbigt. Vad finns det att göra idag då?

- Träna
- Plugga rester
- Duscha
- Åka och sola?
- Träffa en vän?

Ja jag har ju lite att välja mellan i alla fall, det som är fetmarkerat är saker jag ska göra idag. Minst en rest ska jag göra! Det gäller att passa på nu när man har tid, för jag har en del att ta igen efter mitt egna lilla break i höstas....

En bra sak har jag hittills gjort idag. Jag har lämnat in jobbansökan till mcdonalds via deras hemsida. Jag kommer att få mail om det finns något ledigt jobb på dom ställen jag har tänkt mig kunna jobba på (handen mfl.) samt att jag själv kommer att spana lite efter lediga jobb som dom sätter upp på hemsidan. Och ja, donken var väl sista utvägen men det är väl bara att bita ihop. Jag känner att visst det är en super bra erfarenhet med McDonalds som merit på sitt CV, men samtidigt är det uuuusel lön. Men men vad gör man inte för saker man vill!!



Nu ska jag nog göra något vettigt tror jag! Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback