Fäääärdig!

Så där ja nu har jag tränat. Cyklat på spinningcykeln, rump + ben övningar samt överkroppsövningar. Det schema jag kommer följa är främst att få fastare rumpa på bara 6 veckor som innehåller olika steg och svårighetsgrader av olika övningar. Detta schema är ett program på ca 4 dagar i veckan och ut över det för att få ett ännu bättre resultat så ska man motionsträna effektivt i ca 20-25 min och jag kommer främst att cykla då effektivt i 20 min, som jag brukar, har fortfarande ganska usel kondition så jag får ta det ganska stegvis men jag kör på ganska effektivt och mycket under de 20 min jag cyklar och målet är sedan att kunna cykla en timme utan problem. Jag kommer att kombinera dessa övningar med andra övningar på övriga kroppsdelar som mage, rygg, armar, bröst. Idag körde jag överkropp, mest armar samt de rumpövningar jag ska göra. Och jag kan säga att jag är väldigt trött i rumpan och baksida lår + armarna efter alla tricepsarmhävningarna hihi. Det ska bli spännande att se! Ska fota alla områden jag tränar och ha för mig själv och sedan ska jag fota igen på samma ställe i samma ljus om sex veckor igen, för att se om det är någon skillnad. Spännande!


Självklart gäller det att äta sunt och inte sitta och proppa i sig godis var och varannan dag. Som bekant så är jag sockerberoende och blir ibland helt galen, jag bara måste ha godis! Därför ber jag nu min familj att köpa så lite sötsaker som möjligt, och ha massor med frukt istället. T ex: kiwi, passionsfrukt, päron, blod grape. Det är dom frukterna jag äter mest av. Ibland färsk annanas och melon skulle sitta bra också!


Så här får gärna mitt fruktfat se ut! Mums!

Nu ska jag käka lunch och sedan sticka till stallet för en hel dag med emelie! puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback