Långt inlägg, sista innan jag åker gott folk!

Jag fick ta ledigt från jobbet idag eftersom jag måste fixa en del innan resan. Så mamma kommer snart att hämta mig och sedan ska vi åka till söder och lämna min resväska hos martin och sen ska han och jag in till stan och göra några ärenden. Det ska bli så sjukt skönt att åka dit, fy fan vad jag längtar till stranden! I och för sig så är det ju inget fel på Sveriges underbara sommarvärme nu heller, men jag föredrar nog spaniens medelhavs blåa vatten och deras vita stränder... Sverige i all ära, men Spanien ska bli jätte mysigt! Har ju redan varit i Grekland två veckor men har tappat all färg i princip så det är ju bra att man åker till spanien med en bra grundbränna och bättrar på den lite höhö ;) Nej men det allra viktigaste är inte att bli brun utan att ha kul och skönt. Det är det jag bryr mig mest om!

När jag kommer hem ska jag köpa mig ett par spring skor sen ska jag och pappa börja träna motion tillsammans. Jag ska ge mig fan på att jag ska få grym kondis, så är det bara. Och det är faktiskt bara att ge sig fan på det så kommer det hända. Det vet jag, allt man behöver är vilja och ett par skor. Sen är det bara tuta och köra. Det kommer ta den tid det tar men då får det ta den tiden. Mitt mål är att motionera x antal gånger i veckan där jag springer i terräng främst i ca 1 timme. Sen ska jag köpa ett gym kort på sats tror jag eftersom de har så mycket och bra pass samt jätte fräscha gym och köra där typ 2-3 ggr i veckan. För att nå resultat så behöver man inte köra mer än 2 ggr i veckan faktiskt, men jag kommer vara där det jag hinner. Alltså 2-3 ggr i veckan! :)

Detta oändliga tjat om kosten och träning, fan när ska jag verkligen börja sätta mina planer i verk? Det svåraste jag tycker är att hålla mig borta från alla gosaker som godis och sådant. Men jag får helt enkelt ta och prioritera, visst det går väl an med lite godis då och då men inte fullproppade godis påsar som jag vräker i mig på några dagar - det är det som är boven i det hela tror jag! När det gäller maten ska jag försöka äta så regelbundet som möjligt, det är väl det viktigaste. Inte äta allt för mycket onyttigt. Men främst regelbundet. Jag är inte ute efter att bli grymt vältränad med stora muskler, nej jag behåller gärna min kvinnlighet, som är olika för alla självklart, alla får se ut precis hur dom vill - jag har ju en bild av vad kvinnlighet är medan en annan har en helt annan det finns inget rätt eller fel. Men jag kommer som sagt sträva efter att ha den kvinnlighet som är kvinnlighet för mig och det har inte bara med kroppen att göra så klart. Så ut och springa och få den där slanka men ändå vältränade figuren det är väl det jag strävar efter :) Jag vill vara sund och leva sunt och må bra. När man tränar så frigör man endorfiner, så varför skulle man inte vilja träna?

Nu blev jag sugen på att skriva om komplex men det är alldeles för mycket tankr i mitt huvud om det så jag skulle antagligen skriva så långt inlägg så ingen skulle orka läsa det haha. Men skriver kort om det och det är att alla i hela världen kommer alltid ha något komplex. Om vad det är spelar ingen roll. Men så är det. Men man kan vara nöjd med sig själv ändå. Acceptera att det är så här man ser ut. För vissa saker går inte att ändra på. T ex har jag rätt mycket bristningar på låren och höfterna. Ljusa, så dom försvinner aldrig. Inte extremt synliga men för mig är dom det. Nu tänker jag avrunda men jag vet att blondinbella (läs brunettbella) och stina-lee har skrivit om komplex och sådant. Läs där istället!

Nu hörs vi inte förrens jag kommer hem från spanien, den 22 augusti. Då uppdaterar jag förhoppningsvis med massa bilder! KRAM på er!


Grekland 31/5-14/6 haha jag bjuder på denna ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback