Jag är väl för rolig

Tjenixen bloggis!

Vaknade för ett litet tag sedan av ett ryck, jag kom på att jag glömt att lägga tvätten i torktumlaren. Så jag gick upp, och gjorde det. Slängde in en ny tvätt, och började sedan städa köket.... Plocka i allt i diskmaskin, sätta på diskmaskinen, diska vinglas från igår, plockade undan lite från den långa bänken och bordet och torkade av alla ytor typ. Så nu blir det fint! Tänkte väl gå och sova igen men nu blev jag ju pigg, och jääävligt hungrig så jag käka en kiwi. Den va söt å go!
Om det inte hade varit för att det var så pass tidigt på morgonen (ca tio i sju) så hade jag börjat damsuga också. Köket är  ju som att gå på grus för tusan... Haha ja jag är väl för rolig. En aning störd också, möjligtvis!! ;)

Igår hade vi hästövningar hela dagen och på eftermiddagen så körde vi maraton. Det var pirrigt men kul! Maraton är alltså inte när man springer 4,2 mil är vad det nu är för mil antal utan det är när man kör en hinderbana med häst och maraton vagn på så snabb tid som möjligt. Små svängar blir det så vagnen sladdar i kurvorna hihi. Sara som älskar att sladda och när saker och ting går fort åkte in där som en klocka och REJSADE gärnet! Helt galen. Medan jag och Jenny tog det lite lugnare, även om jag tyckte att det gick snabbt... Sen har man en så kallad groom som står på en plattform bakom vagnen och burkar i kurvorna. Skoj!

Nä om man skulle ta och gå och lägga sig kanske... Eller något. Puss!


Bild lånad från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback