Jag är en riktig sucker för frestelser

Ja som rubriken lyder, så är jag en riktig sucker för frestelser... Jag låter mig frestas av mat och godsaker alldeles för lätt! I stunden blir jag såååå sugen, som till exempel i det här fallet mackor med ost, och bara måste ha det. Så då går jag och tar det - tänker - vad kan det spela för roll om jag tar några mackor??. Ja men så äter jag mackorna, njuter och mums vad gott det är. Sedan efter ett tag börjar jag inse att jag inte borde ätit dom där mackorna, ångesten kryper på mig och jag vet att jag inte kommer vilja ha det där extra som faktiskt sätter sig på kroppen. Det handlar absolut inte om att gå upp i vikt, snarare att jag lagrar fett på extremt oönskade ställen. Ska försöka jobba ännu mer på det där, för det är verkligen svårt att hålla sötsuget tillbaka. Kanske går till ett naturapotek och köper något för sötsuget.....

Något som jag dock är bra på är att äta en bra frukost. Jätte bra frukost bröd (extra grov med fullkorn - inga konserveringsmedel samt extra mycket linfrön och frön i) med stekt ägg på (då chilikryddad), eller kokt ägg med kaviar på. Jag tror det är en bra frukost! Ibland, som imorse, åt jag lite yoghurt och musli med torkad ananas också. Ska iof försöka hålla mig till smoothies i så fall... Lunchen kan vara svår att påverka men den får bli som den blir. Och hur jag ska kunna äta mellanmål innan lunch vet jag inte, äter ju frukost runt kvart i sju - vilket innebär att jag ska äta mellanmål vid tio tiden. Vad skulle det kunna vara liksom?? Får väl kanske ta med en frukt eller nåt.

Det allra viktigaste är att äta regelbundet. Men det är väldigt svårt, men inte omöjligt. Handlar egentligen bara om planering och att faktiskt göra mellanmål att ta med, i såfall.

Men så måste jag också få huvudet ur marken och börja gå ut och gå igen. Har ju jätte bra rundor, en perfekt runda på 6,5 km som tar en timme att gå. Jätte bra! Men jag behöver verkligen ett par bra löparskor/gåskor, för sist jag gick den rundan så fick jag sjukt ont i fötterna, mindre kul ska jag säga er....
Nu blev inlägget väldigt långt men de som orkar läsa orkar, ni resten kan ju göra nåt roligare ;) Imorgon är det valborg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback