Jag vill bli stor!

Nej, men ärligt talat.. Jag vill bli självständig. Jag vill tjäna egna pengar, jag vill bo i en egen lägenhet, jag vill handla min egen mat, jag vill göra det jag vill göra, jag vill kunna ha det på mitt sätt, som jag vill. Fatta den friheten? Visst man lär ju inte leva som en kung i början av sitt nya vuxna liv (nu syftar jag på när man har heltidsjobb och egen lägenhet) men åtminstone så är det en enorm frihet! Man lär ju känna att man lever, eller?

Jag har väl egentligen inte några planer med livet, utan snarare önskemål, eller saker jag vill.. Jag har ingen aning om vad jag vill bli, jag har lite att "välja" bland som jag vill inrikta mig på och det är följande (just nu i alla fall): Kiropraktor (equiterapeut) för hästar då såklart, djursjukvårdare, personlig tränare, massör, hästrelaterat arbete, något inom friskvården antar jag, fotograf... Ja, just nu känns Equiterapeut mest lockande, men det innebär också en utbildning på en del år, och ja det finns just nu bara privata skolor - vilket innebär mycket pengar, upp till 300 000 kronor... Är det värt det? Svårt att säga.. De jag har pratat med tycker helt klart det är värt det, och det är grymt inspirerande att titta på när riktigt duktiga kiropraktorer arbetar..!

Nej hörrni, god natt! Imorgon är det studiebesök hos dragon rouge, en sekt som dyrkar djävulen typ.. går den vänstra handens väg.. Ska bli intressant. Hade en fundering på att skriva om dom, istället för Guds barn. Bestämmer mig imorgon efter besöket!

Som sagt, god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback