Imorgon börjar skolan igen, efter tre veckor

Jag ska verkligen försöka gå till skolan nu, varje dag, hela tiden, utan att fokusera så mycket på hur tråkigt jag tycker det är, och hur mycket jag hatar skolan, för ärligt talat så hjälper det inte för fem öre, det vet ju alla. Men det är svårt att komma ur det när man väl kommit in i de tankebanorna. Men jag måste fixa detta nu, inte ens 5 månader kvar. Det går så sjukt fort. Antagligen kommer jag inte gå ut med topp betyg, jag kommer antagligen gå ut med fler G än VG eller MVG. Men det finns ju i alla fall tre-fyra ämnen jag tycker om och det är samhälle, religionskunskap, historia och hästkunskap (och hästövningar så klart) men allt handlar om hur mycket tid och engagemang jag lägger ner på plugget. Jag behöver nog komma på en motivationsfaktor, pappa har kommit på en - mamma kan du hjälpa mig med en också? Sen behöver jag nog också stor hjälp med att komma igång och sådant. Ska försöka ha i tanken att alltid be om hjälp, inte skjuta upp saker. Jag sa att jag skulle göra så mycket av mina rester jag bara kunde på höstlovet, gjorde jag det? Nej. Helt mitt fel, för nu kommer det bli till att sitta på jullovet och göra det istället. Och jag tar den konsekvensen, det gör egentligen ingenting för jag gör hela tiden medvetna val när det gäller skolan - och jag är mycket medveten om konsekvenserna som följer.

Jag har ett mål, och det är att gå ut gymnasiet med alla godkänt (eller mer!), alltså: jag ska inte ha ett endaste IG. Jag vet att jag kan, jag vet att jag är väldigt duktig när jag vill, men så är det inte just nu och jag kan alltid försöka men mer än så går inte att göra. Det gäller att försöka att försöka också! ;)


Nej jag är trött på den där skolan, ända fördelen är väl loven, den gratis serverade maten, umgänget och några ämnen, men allt som allt så giller jag inte skolan särskilt mycket, det har jag aldrig gjort. Jag vill jobba och tjäna pengar, och spendera dom på det jag vill. Jag vill bli vuxen! Haha..



Saknar hästarna också, otroligt mycket.. Men även där gör jag ett val, att inte rida den häst jag har just nu. Men jag anser att det vore fel mot henne, punkt slut.. Men det kommer en dag då jag har en ny häst och då är jag på banan igen. Det här är det jag ska hålla på med, och jag vet att jag kommer att komma väldigt långt.


Dags att sova antar jag, ska åka buss imorgon för är såååå trött på min fyrhjuling. Allt går föööör långsamt och jag fryser som fan! Nej jag ska ta körkort! Nästa helg ska jag öva på dragläget och allt det där! Ska även beställa hem en bok så jag kan börja läsa på det också.

/ Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback